söndag, december 07, 2008

Voice-acting

Som tidigare nämnts, sysslar jag och min bror med diverse kreativa projekt. Fotoutställningen har vi emellertid lagt åt sidan så länge eftersom ingen av oss har en kamera. Hint till Jultomten!

Min bror - vi kan kalla honom Johan eftersom han heter så - har i dagarna flyttat till Stockholm för att praktisera på ett tv-produktionsbolag, och på fritiden fortsätta att utveckla sin spelsajtidé.

En spelsajt på svenska - den svenska spelsajtmarknaden är ännu outvecklad - med spelrecensioner, krönikor, intervjuer, reportage, v-logging och topplistor.

Enda problemet är att Johan hatar sin röst. Det är här jag kommer in med mina skills i voice-acting och diverse dialekter.

The Angry Female British Video Game Nerd.

De senaste dagarna har jag ägnat åt att - till mina sambors förtret - spela in diverse ljudklipp. Att konvertera skiten och lägga om ljudet i Adobe Premiere verkar dock föranleda vissa problem för min bror.

Johan säger:
ARGH
Johan säger:
nytt skitproblem, spelsekvenserna jag nyss spelade in ser ut som skit i premiere
Siquidem säger:
Jaså? Kan du inte använda stillbilder då?
Johan säger:
Då funkar inte dina fuck-reaktioner
Siquidem säger:
Fuck

1 kommentar:

Shim sa...

Tja!
Nope, jag pratar inte Catalan men däremot flytande spanska så det gick relativt bra. Svarar här eftersom jag ska ta bort inlägget och skriva ett längre.. :)