måndag, december 01, 2008

Nu är det vinter

Plötsligt attackerades Oslo av snö och is. Kallt och halt är det.

Idag satte jag ihop en snöslunga som vi säljer för sexton tusen kronor. Det tog en jävla tid.

Enda problemet var att jag hade monterat röret åt fel håll. Hade man använt maskinen hade man således fått all jävla snö rakt i fejset. Det var en kund som påpekade det för mig när jag precis var färdig och stod och beundrade mitt verk.

Glädjedödare. Sket i att montera om den. Tar det imorgon.

Sedan sålde jag en slagborr utan att kontrollera att slagborren verkligen låg i kartongen. Det gjorde den inte, det var utställningsmodellen. Kunden kom tillbaka och dissade mig. Bah.

Ja, roligare än så blev inte den här dagen. Och så är jag förkyld också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Montera snöslungor minsann. Det låter svårt. Vilken superwoman du är Siq. ; )