lördag, december 06, 2008

Förkylt läge

Småförkyld har jag förvisso varit hela hösten. Hostat lite här, snorat lite där, och någon gång nyst i luren på en kund som bara ville veta om vi hade några väggventiler kvar.

I veckan slog förkylningen dock till med full kraft och övermannade mig brutalt på jobbet. Jag, den slagna hjältinnan, erkände mig besegrad och informerade min chef om att jag var döende och skulle åka hem. "Hmm", sa chefen, "du är ju bara lite förkyld."

Eftersom jag var för svag och hjärtat troligen skulle stanna vid minsta ansträngning, nöjde jag mig med att endast skela argt på honom.

Därefter åkte jag till legevakten, som är en slags privat vårdcentral - skit samma, vet inte riktigt hur det funkar i det här landet - och krävde aktiv dödshjälp.

Det fick jag inte. Jag fick paracetamol och ett stympat finger. "Bara ett litet stick", tjena. Jag hatar "bara små stick". Jävla sadister.

Efter denna eskapad åkte jag hem och skrev testamente och förvånades över hur mycket snor som får plats i näsan.

Och nu sitter jag och skriver ett fruktansvärt ovidkommande och självömkande inlägg - vilket leder mig till vad jag egentligen tänkte framföra:

Vad ska jag skriva om? Vad vill ni läsa om?

Förslag mottages tacksamt. Ni ser ju kalibern på detta inlägg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta om livet i Norge utanför byggvaruhuset! Har de några gayklubbar i din stad? Finns där några snygga norskor?

Anonym sa...

Det denna anka vill veta e när du kommer å hälsar på i sköna skåne ;) Fast de e väl inget att skriva om i bloggen *fniss* Nä, men jag tycker att du ska skriva om de som faller på...de blir bäst så :D *kramar om sjuklingen å ger kycklingsoppa UTAN kycklingen* ;)

Siquidem sa...

Annie: Gayklubbar, hmm. Då får det bli massiv research, kan tyvärr inte ett skit om gayklubbar! Och norskor är typ som svenskor, fast pratar roligare och äger fler lusekoftor! Ska forska lite i saken. :)

Ankan: Ja du, först ska jag hem till jul och sen får vi se när jag får tillräckligt med ledigt från jobbet. Men du kan ju komma hit också, jag har ett skånskt-norskt lexikon du kan låna. :)

Anonym sa...

Ja, de e oxå en ide förståss :D Men då får de bli när ja sparat ihop tillräckligt mycke pengar..man blir inte rik av att plugga :S Men lexikonet kommer bli väl använt kan ja lova ;)

Anonym sa...

Jaha. = ) Nej, om du inte är ett dugg intresserad av gayklubbar tycker jag inte att du ska skriva om dem. Det blir ju oftast bäst om man skriver om det man gillar. Jag drar tillbaka mitt förslag och föreslår istället att du ska skriva om sånt du gillar.