måndag, december 29, 2008

Katthärket


Ärade läsare! 

Efter en synnerligen jobbig flygresa med en gnällig och tydligen illamående katt, kom jag hem till Oslo (hem till Oslo?) sent igår kväll.

Att försöka köpa kattsand klockan tio i elva på kvällen på en söndag visade sig dock vara relativt omöjligt - som jag kanske tidigare nämnt, är Oslo i princip stängt på söndagar. Kön på Bunnpris på centralstationen var ännu längre än vanligt, gångarna gav mig mer klaustrofobi än tidigare och den bölande katten i den fjolliga axelremsväskan gjorde inte saken roligare heller.

Hem kom vi i alla fall.

Och idag införskaffade jag bajslåda, sand, spade, mat, kattmynta, leksak och sån där grej med klister på som man avlägsnar katthår från kläder med. Summa: Lite över 400 spänn. Plus buren jag var tvungen att köpa för att uppfylla SAS pedantiska burstorlekskrav.

Dyra lilla kreatur. Tur du är söt. Ibland.*

Jag har i alla fall redan snott en klösbrä... dörrmatta från trapphuset.

*Ja, det är Tussan på bilden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha söte katten då =P Hur kommer det sig att du tog med henne? Och nu när jag endå skriver till dig så måste jag påpeka att de var min syster som tryckte av min mobiltelefon på julafton sen glömde ja bort de :( Förlåt... å God Jul i efterskott ;) *krama* // Anka