fredag, april 10, 2009

Varför är alltid långfredagen så kort?

Idag har jag inte varit så produktiv som jag skulle önska. Mina av skavsår hårt ansatta fötter samt en förkylning utom denna värld har obarmhärtigt förvisat mig till husmoderliga plikter. 

Tussan har däckat på balkongen efter fyrtiofem minuters kammande och borstande i ett fåfängt försök att bli av med vinterpälsen. Blev ingen större skillnad. Funderar på att sticka en tröja eller kanske en trasmatta av det hår som lossnade. Jädra djur. Hår  i näsan, hår i ögonen, hår i munnen, hår i hela jävla lägenheten.

Dammsugit. Öppnat dammsugaren för att leta upp en viktig skruv. Fortsatt dammsuga.

Diskat matlådor som jag hittade i en påse. Usch.

Tvättat en hög med kläder samt nästa veckas schema. Mindre bra. Nu vet jag inte när jag börjar. 

Har även skurat badrum och hall efter ett missöde med en luftrensare. Note to self: Vinkla icke flaskan nedåt när du trycker på knappen, eftersom detta kommer att föranleda en projektil av koncentrerat lukta gott-medel längs vägg och golv. 

Nu återstår att producera morgondagens mat. Tjatade till mig lördagens arbetspass eftersom det är 100% övertidsersättning och jag tycker om pengar. Tog dock inte nämnda förkylning med i beräkningen. Nåja. Är ju åtminstone ledig söndag och måndag efter det.

Tror inte långfredagen blir roligare än så här. Det ser inte bättre ut. 

Inga kommentarer: