måndag, april 27, 2009

Ledig måndag!

I Oslo lyser solen och skänker gemene man hopp om livet, i det att han inandas luft full av livsglädje och pollen. Halleluja!

Under lördagen och söndagen hängde jag i Vigelandsparken, spanade in de många ambassaderna i området, fipplade runt Frogner, klättrade lite här och var i Akershus fästning, härjade på Grünerlökka, jiddrade på Majorstuen, hamnade i Sognsvann av misstag samt bevistade Elektrofilmässan.

Sjukt coola grejer på den mässan, alltså. Blev dessvärre lite hagalen och fick släpas hem. Nästan, i alla fall.

Nu har jag skavsår och viss vätskebrist. Varför ska jag alltid kamikazeturista? Jag bor ju i Oslo! Sluta härja, för bövelen.

Ikväll blir det sojakorv och Inför Eurovision med min polarinna L aka Ikeadamen.

Vad göra tills dess? Borde laga skrotet jag bogserade hem. Men jag får inte upp den jävla slagborren utan bits. Borde tvätta också, men har inget tvättmedel. Borde gå och köpa tvättmedel, men jag har skavsår. Oj, vad tråkigt.

5 kommentarer:

MarcusEllos sa...

Hagalen?!?! Sorry, vissa nyanser i språket går förlorade efter många år i Fjellapeland

Siquidem sa...

Ha-galen? Girig? Förvärvslysten? Ge mig-galen? :)

MarcusEllos sa...

I see. Var vattnet kallt I Sognsvann? :)

Siquidem sa...

Lyckades undgå att dratta i!

Siquidem sa...

Jaha, nu fattar jag. En vits! :)