onsdag, april 29, 2009

Håhå-jaja

Mål- och utvecklingssamtal idag. Jag älskar sånt.

Jag inleder med att jag "för att kunna uttrycka mig så klart som möjligt vill ta det här samtalet på mitt eget språk."

Sedan sätter Demagogdjävulen igång och går bärsärk! Äntligen prata svenska! 

Nu har jag förhandlat mig till att få jobba en vecka eller så ute på trälasten också, eftersom "en dylik erfarenhet skulle harmonisera med och stärka min nuvarande arbetsroll."

Skitcoolt med trälast! Fetnjut! Det kan dessutom behövas lite kvinnlig fägring därute - manschauvinismens sista instans på det här varuhuset.

Ett bra möte. Jag trivs på mitt jobb!

3 kommentarer:

MarcusEllos sa...

Du förstår väl att du fick igenom detta för att din chef fortfarande sitter och funderar över vad ord som dylikt betyder?:) Hade du förresten anammat samma ingångsvinkel i föhållande till språk om du varit korean, eller låt oss säga holländare (som ju är ett roligt språk)?

Annie sa...

Vad är trälasten? =)

Siquidem sa...

Marcus: Ja, det hade jag. Om jag behärskat språket i fråga vill säga. :)

Annie: På trälasten har man plankor, sten, lister, hönsnät och friggebodar. Dessutom jobbar man utomhus!