lördag, maj 09, 2009

marcusellos grubblar:

ok, eftersom jag nu sitter här som en bloggnörd (märk: inte datanörd), så tar jag utmaningen på rak arm:

- Nöjd med Jernbanetorget efter ombyggnad (såg du det innan?)?

Med tanke på hur fruktansvärt frustrerande det var att försöka halka hem mellan de olika stängslen i vintras, vågar jag tillstå att det har skett en massiv förbättring. Dock är det helt hopplöst att få en bra bild av det nya torget utan vidvinkel på kameran. Eller kanske en egen lyftkran. 

 Eller så är det jag som är helt hopplös på att ta bilder. Men om du är smart så kommenterar du inte detta faktum.

Har du förresten hört om statistikern som var datanörd? Hahaha!

- Är din katt också svensk?

Tussan är anpassningsbar. I grunden är hon dock norrlänning. Men mest sär.

- Vad är sämst på min blogg (eftersträvar förbättring)?

Tycker du har täckt in det här med sightseeingtips väldigt bra! Utförlig insiderinformation! 

Sämst? Säg upp dig från jobbet och skriv oftare.

-Vad är speciellt med Star Wars (själv har jag prövat se 2 av filmerna, men när plåtburkarna anfaller ledsnade jag, fast Earl James röst är alltid häftig)?

Vet ej! Jag har aldrig orkat se mer än en kvart. Vem är Earl James? Ja, jag vet att Google är min vän, men vi har glidit ifrån varandra för tilfället, gällande en kontrovers om huruvida Star Wars är intressant eller inte.

Så nej, jag vet inte vad som är så speciellt med Star Wars. Det är min bror som har hela samlingen; jag nöjer mig med att underhålla grannar med lightsaberaction på allmän plats.

Till slut: - Var har du lärt dig att måla med ord på ett sånt förträffligt vis?

Tack! Det kommer automatiskt vid en stor kärlek till språket, läsning, övning och en viss grad av skev humor.

Hoppas du är nöjd med svaren!

Inga kommentarer: