tisdag, maj 05, 2009

Mer hemsläpat skrot

Idag fick vi en reklamation på en borrmaskin av typen "egen märkesvara", dvs. Byggvaruhusets egen billigskit som vi importerat från ett land där man uppenbarligen inte kan bygga grejer som håller. Stora, klumpiga grejer också.

Ute på lagret ligger det redan arton stycken sådana reklamerade borrmaskiner. Olika skumma fel varje gång är det med.

Idag tog jag hem en sån borrmaskin. Den startar inte alls, men jag tänker att om jag provar med batterier från nästa reklamerade borrmaskin så kanske den går igång. Inte för att något av de andra arton batterierna ute på lagret fungerade, men ändå.

Om inte annat får jag en anledning att använda den hemsläpade skruvdragaren till att kolla hur den ser ut inuti. 

Snart måste jag hitta på nåt projekt jag kan använda allt det här skrotet till. 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Bygga en cykel? ;)

Siquidem sa...

Smart! Får dock bygga hjälm och allmän skyddsutrustning med i sådana fall... :)

Unknown sa...

Eller:

http://www.youtube.com/watch?v=NuT1cp_vpFk

Tänka sig att han här var involverad i Abbas succe...

Siquidem sa...

Omg, den hade jag glömt bort. Har en kollega som är lite så, han kan förklara de tekniska delarna i detalj och sen halvskriker kunden: "MEN VAD HAR MAN DEN TILL?" varpå han kan svara: "Va? Jaha, man hyvlar plankor/gör gängor/försänker skruvar med den". Rolig karl.

Jösses sa...

Är det inte dags att bygga en skräckinjagande robot bestående av franska skruvar och borrmaskiner för att deltaga i Robot Wars med din bror?!

Siquidem sa...

Haha! Först tänkte jag - helvete, har hon SETT DEN FILMEN?! Men det är ju tack och lov omöjligt. Hoppas jag.