lördag, maj 09, 2009

Fabulous filosoferar:

1. Vad ska du bli när du blir stor?

Äldre och visare. Och kanske sluta stressa så mycket och ta livet som det kommer. 

Språk, kultur och bistånd är i alla fall vad jag vill tilbringa större delen av mitt liv att jobba med.

Caramba, vilken jobbig fråga. Jag vill göra allt! Överallt! Nu!

2. Vad är det sämsta/bästa med att bo i Oslo? 

Börjar med det bästa:

Liten och översiktlig stad, jag bor inom gångavstånd till det mesta.

Fin norska, inte som den extremt lallande dialekten de har norröver.

Mycket att göra, bara att trava ut och hamna i random aktivitet eller läsa i Oslos aktivitetskalender. Obs! Gäller ej söndagar!

Sämst med att bo i Oslo:

Allt är stängt på söndagar, förutom någon enstaka liten matbutik. Gäller dock hela Norge, men är i vilket fall som helst irriterande.

Dyrt och jävligt.

Oslo är invaderat av svenskar. Det är inte roligt att mötas av de svorskskrikande partysvenskarna i varje gathörn. 

För att konkludera så är Oslo en fin, dyr stad där det kan vara en fördel att skaffa sig en cykel, lära känna några norrmän samt få rutin på att städa och tvätta på söndagar.

3. Vilket är svenskans vackraste ord?

Vilken svår fråga. Det måste jag få återkomma till. 

4. Finns gud?

Herregud, det vet jag inte. Men jag spekulerade i saken tidigare.  

5. Vad heter lubrikation på norska? (om banan heter guleböj borde det heta typ gladejos tänker jag..)

Haha! Övervägde faktiskt att fråga någon på jobbet, men bestämde mig för att det inte var värt det. Järnvarukillarna skulle antagligen kolla snett på mig och sen skulle de undra varför jag ville veta det. Och sen skulle de inte tro mig, oavsett. 

Nackdelen med att jobba i den här branschen. 

Men du har antagligen rätt! Om inte - mycket kompatibelt ord! Tack Fabulous!

Hoppas du är glad och förnöjd med svaren!

1 kommentar:

Fabulous sa...

Tack snälla för finfina svar! :)

Jag är mycket nöjd!