söndag, mars 22, 2009

Träningsvärk

Igår var jag på s.k. lønningspils. Jävlar, vilken fest. Byggvaruhusfolk blir uppenbarligen helt crazy efter ett par öl.

På toalettdörren stod det: "Stäng inte den här dörren!". "Vad kan hända?" tänkte jag och stängde den. Sedan kom jag inte ut igen. "Hallå? Kan nån ge dörren en liten knuff? Hallå? Nån?" fjollade jag fåfängt genom nyckelhålet.

Efter att ha insett att skylten förmodligen satt där av en anledning, och att ingen skulle släppa ut mig på ett tag, bände jag upp dörrhelvetet med kniven jag alltid har i väskan eftersom den är bra till allt möjligt.

Nu är kniven dessvärre helt krokig och jag får inte ens ut bladet. Men ut kom jag.

MacGyver is the shit!

Träningsvärken, ja. Varför ska jag alltid headbanga efter ett par öl? Vem headbangar egentligen till populärmusik? VARFÖR? Är jag latent hårdrockare? Identitetskris? Aj.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Headbangar siq? Det skulle vara kul att se... Var det någon som vågade gå på toaletten UTAN att stänga dörren? Och kollade ni att det inte var nån kvar där när ni gick hem? Det kanske ligger nån stackare kvar där: Hallå? Hallå? Nån som hör mig? Nähe...

Siquidem sa...

Haha, får hoppas att personalen kollar att det inte ligger någon militant antiskyltperson där innan de går hem!

Unknown sa...

Ja, så du är en av dem som utrustar sig med en sån här på krogen i Oslo? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Machete.jpg

Träningsvärk av headbanging? Kunde varit värre-whiplash! Men heabang till Tone Damli Aaberge och Big Bang kan vara farligt ;)

Siquidem sa...

Nej, jag nöjer mig med en sån här: http://www.olfa.co.jp/en/body/detail/33.html

Tone Damli Aaberge? Är inte hon Idol-nånting?

För övrigt så anser jag (förutom att Karthago borde förstöras) att det är såhär sightseeing ska bedrivas: http://www.youtube.com/watch?v=2AKaEW9xze4

Är du med, marcusellos?

Unknown sa...

Idol-Tone ja..är väl så hon kallas. Fantastisk bra sightseeing-video. Gjorde min febriga söndag lite lättare. Gillade framför allt ballerinakjolen.

Siquidem sa...

Fint, du är på! Nu behöver vi bara coola outfits och kameraman!