söndag, mars 22, 2009

Azzå. Jag är otroligt blödig.

Hon åker tunnelbanan varje dag, precis som han gör. Hon känner honom inte, men är kär i honom. Tiden går och plötsligt så förändras allt när han sätter sig bredvid och säger att han tar den här vagnen varje dag - trots att han kommer för sent till jobbet - bara för att se henne.

Och precis då bombar islamistiska terrorister* Madrid. Och hon ger honom sitt sista andetag.

11-M, som man benämner det i Spanien.

Och jag grinar.

Vad jag är blödig. Och fan, vad jag älskar kastilianska.

*Den spanske inrikesministern hävdade först att ETA var skyldiga, men tydligen var de inte involverade i detta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

La Oreja de Van Gogh! Jag har en skiva med dem! Jag älskar "Nadie como tu" och "Geografia". Har du hört dem?

Siquidem sa...

Argh! Är det sant? Herregud, det är verkligen ont om svenskar som ens känner till dem!

Såg dem i Santiago de Compostela 2003, när de hade den förra sångerskan Amaia. Men Leire funkar också. Har hört allt de gjort, tror jag.

Karaoke med La Oreja är ett hett tips! Det finns shyssta filer på karuniverse.com, som inte låter som plingplong .midi.

Anonym sa...

Kul! Jag ska maila dig en annan låt jag gillar! =)

Linda sa...

Åh, jag älskar den där låten! Grinade också när jag hörde den första gången. Har den som väckarklocka på mobilen nu, introt är ganska behagligt att vakna till.