måndag, mars 23, 2009

Dagens kund

Stod i infodisken och skulle faxa en beställning åt en kund gällande en synnerligen vedervärdig postlåda. Ett par i femtiofemårsåldern kom fram till disken och ville byta ett toalock.

Kollega: Okej, för det första har ni inte kvitto, och för det andra har ni brutit förpackningen så av hygienskäl kan vi inte godkänna retur av den här.

Dam: [Klickar fullständigt] Vad i helvete menar du? TROR DU JAG HAR SATT RÖVEN PÅ LOCKET!?

Kollega: Nej, inte nödvändigtvis, men du har ju provat det på din toastol eftersom du säger att det inte passade, och då kommer det ju bakterier på sitsen och då kan vi av hygieniska skäl inte ta emot det, det förstår du väl? Skulle du vilja köpa ett toalock som någon har använt?

Dam: [Kan inte släppa det här med att vi tror att hon suttit på locket] MEN DU TROR ALLTSÅ ATT JAG SATT RÖVEN PÅ LOCKET?!

Kollega: Nej, sa jag, men du måste ju förstå att...

Damens make: [Har också hängt upp sig fullständigt på det här med vad vi tror och inte tror ]MEN TROR DU ALLTSÅ ATT VI SUTTIT PÅ LOCKET?! VI KOMMER TILLBAKA IMORRN OCH PRATAR MED NÅN ANNAN! VI SKA FAN HA RETUR PÅ DET HÄR! [Stormar iväg]

Kollega: Mhm , visst.

Jag: Haha, vilka idioter. Tur att det inte är jag som sitter i den här disken.

Kollega: Suck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I den där sitsen menar du? Hihi.

Siquidem sa...

Haha, ja precis! :)

Trasselkvast sa...

Skicka till notalwaysright.com =)