måndag, mars 16, 2009

Siquidem goes Star Wars!

Kund i 17-årsåldern: Jag letar efter hållbara skaft!

Jag: Hållbara skaft? Vadå hållbara skaft? Vad ska du ha dem till?

Kund: [Ser halvgenerad ut] Eh, till en filminspelning...

Jag: Jaha! Ska du spela in lightsaberscener?

Kund: [Ser mycket förvånad ut] Eh, ja precis! Hur visste du det?

Jag: Då behöver du verkligen hållbara skaft! Herregud, ja! [Blir väldigt exalterad] Till att börja med kan du glömma det här och det här [börjar rota bland kundens olika alternativ] och det här kan du inte använda heller eftersom det kommer att bli buckligt och det kommer att synas sen när du lägger på färg och effekter i Photoshop. 

Kund: Ja, fan vad bra, det här då?

Det hela slutade i alla fall med att kunden gick hem med en gardinstång och ett sopskaft i solid plast, efter att vi provslagits lite inne på gardinavdelningen. 

Mycket glad kund. Glad Siquidem. Kollegor som undrade wtf jag höll på med.

Precis som vanligt.

Här övar jag och min bror inför del fyra i en lightsaberserie vi höll på med. Rädda världen från ondska och undergång och Mörkrets Herravälde och allt det där. Grannarna var nog roade de också.

4 kommentarer:

Jösses sa...

Haha, snygg parering brodern gör bakom ryggen :)

Siquidem sa...

Vi kom ganska snabbt fram till att handskar is the shit när man ska slåss med lightsaber. Skaften är från en sop vi lånade från källaren, för övrigt. Jädra skitkvalitet.

Anonym sa...

Tusan vad coolt. =) Tänk att du är rymdhjälte också Siq. Snacka om dolda talanger. =)

Siquidem sa...

Tycker vi allesamman borde ställa upp Alternativ Talang 2009! Kom igen nu!