måndag, mars 16, 2009

Ledig måndag

Varit ute och shoppat billiga städattiraljer. Hemmafruvarning på det. Begriper inte varför det går åt så mycket diskmedel i ett hushåll på tre personer.

Suttit med katthärket på balkongen och borstat pälsen. Katthår i ögon, mun och näsa. Enorma mängder hår. Det tar aldrig slut heller. Ska faen sticka en tröja av det. 

Laga matlåda. Vad ska man äta imorgon? Samma fråga varje gång. 

Måste komma på vad jag ska göra med mitt skrivbord. Vann ju en slipmaskin och hann slipa halva bordet i rena euforin innan jag insåg att jag kanske skulle ha en slutgiltig plan också. Ska jag betsa det vitt och sen klarlacka? Eller ska jag måla det i någon rolig färg? Någon som sitter inne med några bra idéer?

Imorgon börjar arbetsveckan.

För övrigt har jag stora problem med Blogger. Den jävlas med radbytningen och fet och kursiv stil.

6 kommentarer:

Jösses sa...

Tips till skrivbordet; Kakla skiten :)

Siquidem sa...

Jädrar i min lilla låda! Djärva grepp och metoder!

Anonym sa...

Det är faktiskt en himla bra idé. En kompis till mig gjorde det nyss. Hon målade kakelplattorna också så att bordet blev ett enda stort motiv. Himla coolt. Fast då skulle du ju ha slipat så fint helt i onödan. =)

Siquidem sa...

Får ju produktkunskap åtminstone! Men är det bara jag som tycker att KA270GTK är svårhanterlig? Far iväg åt alla håll och kanter? Eller har jag för svaga handleder för ett enhandsgrepp?

Men hur tänkte ni nu? Kakla hela skrivbordet eller bara ovandelen?

Jösses sa...

Tja, kör hårt! Varför inte spexa till det med mosaik?

Ditt argument om KA270GTK förstår jag inte överhuvudtaget, kan hantera den med bakbundna händer.

Siquidem sa...

Jaså? Kanske jag som har klena handleder? Tycker den mindre varianten är mer lättstyrd: http://www.blackanddecker.com/ProductGuide/Product-Details.aspx?ProductID=19501

Men å andra sidan så är jag faktiskt uppenbarligen ganska klen, skulle prova en ny borrhammare från Hitachi på ett stenblock vi har vid disken, och när jag skulle sätta den på revers så fick jag fan inte upp borren igen utan att vrida armarna av mig. Så jag återbördade maskinen till dess rättmätiga plats medan jag bad att ingen sett det där.

Borren fick således sitta i blocket till allmän bespottning tills en kollega kom och förbarmade sig över den och tog ut den. Argh.