måndag, mars 09, 2009

Är detta sant?

Varit på kurs på Hitachis huvudkontor idag. Hitachi i Norge äger bland annat MFT som gör fästningsmedel som skruv och plugg och Gud vet vad.

Så idag har vi alltså testat skruv och plugg och Gud vet vad.

Jädrar i min lilla låda, vad roligt.

Bakom dörren märkt "Gutterommet" har Hitachi nämligen en testcentral med olika typer av väggprover och allsköns maskiner. Rena julafton! Jag bara MÅSTE ha en bultpistol!

Tydligen så var det en norsk byggmästare som inte trodde på att bultpistolen klarar upp till tio millimeter stål, så han sköt genom stålhättan på sina arbetsskor. Med foten i. 

Hur dum (norsk) får man bli? Kan det här stämma?

Snacka om att skjuta sig själv i foten, i alla fall.

Nu ska jag ut med Hitachimänniskorna och äta middag och dricka öl. Det är ju ändå en festningsmedelkurs. 

Haha, jag är så rolig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hitachi? Trodde de gjorde stereos... Och gutter trodde jag var pojkar. Då borde ju gutterommet vara fullt av pojkar.. Det kanske det var också? =)

Siquidem sa...

Nej, det var fullt av maskiner och material. Och de kallar det "pojkrummet"?

Kom igen nu, lite jämlikhet för bövelen!

Anonym sa...

Bövelen var ordet. Hitachi! Prosit.