torsdag, maj 01, 2008

GRILLA?! JAG TÄNKTE VI KUNDE GRILLA?!

Nu är det snart premiär för årets första grillning. Jag har varit ambitiös och till ändamålet marinerat kyckling, lök, tomat och zucchini. Funderade på att grilla några vittnen också, men det är nog bäst att hålla en låg profil tills vidare - vill inte hamna i delo med rättvisan en sådan vacker dag som denna.

För övrigt misstänker jag att mina grannar är ute efter mig. En tvättstugevendetta! Det är nämligen inte första gången jag upptäcker att filtret i husets gemensamma torktumlare är hårigare än ryggen på en rysk kulstöterska. Räknar mina grannar med att jag inte skall upptäcka detta och därmed sätta eld på tvätten? Majbrasan var faktiskt igår, era kretiner!

Kanske är det en subtil hämnd för dörrmattan jag stal. Jag vet inte. Men jag håller ögonen öppna.

1 kommentar:

Andreas sa...

MMM... Ryskkulstöterskahår... På ryggen...

Jag måste säga att du kan det här med att artikulera dina tankar i ord. Mer målande beskrivningar får man söka långt och länge efter!