tisdag, april 29, 2008

Ett mail till Estrella

Som ni vet, kära läsare, så ska man inte acceptera vissa saker här i livet. Vissa tilltag kan helt enkelt inte tolereras. Man vill ju kunna sova på nätterna! Besitta lite stolthet!

Därför mailade jag under gårdagen Estrella i våldsam affekt - mailet i dess helhet samt Estrellas svar följer här nedan.

I sanning ett litet steg för människan och ett stort för mänskligheten, eller hur det nu var.

Hej Estrella och Kraft Foods!

Det är med sorg i hjärtat jag måste meddela er om den tragiska händelse som förmörkade min tillvaro den tjugoåttonde dennes.


För att börja dagen på ett bra och sunt sätt satt jag här framför min laptop och hade i sinnet att läsa nyheterna, och till det inmundiga några av era förträffliga vickningschips.


Men döm om min fasa, min outsägliga förvåning samt oerhörda besvikelse då jag skulle lyfta sagda påse och placera den på skrivbordet! Påsen, som jag öppnat med det uppenbarligen värdelösa Estrella-rycket bara sekunder innan, hade härvid fått en spricka i emballaget!


Det är nu med tårar i ögon och sorg i hjärta som jag nu meddelar er att större delen av denna usla påses innehåll nu ligger på golvet under min stol.

Jag hoppas att ni förstår mitt problem, och att vi gemensamt kan hitta en lösning på detta.

Vänligen,


Siquidem


Varpå den humorbefriade ansvarige skrev tillbaka:


Hej!

Det var en tråkig händelse Du råkat ut för. För att vi ska registera en reklamation så vill vi få in varan. Adressen står på påsen.

Med vänlig hälsning
KRAFT FOODS SVERIGE AB
Konsumenttjänst

Tror ni jag orkade bemöda mig om att skicka in påsen och plocka upp hundra chips från golvet? Nej.

Det viktiga var ju att Estrella skulle bli medvetna om detta fasansfulla problem.


8 kommentarer:

Linda sa...

Hahaha vad kul!

Dessutom: vilka fina minnen jag har av den fina påsdesignen på bilden! Jag tänker barbecue. Jag tänker vilsna svenskar på sangriafest i Frankrike med gratissangria i hinkar.

Siquidem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Siquidem sa...

Men det är verkligen en sjukt bra design på påsen! Ingen tvekan om vad det är i den!

Siquidem sa...

Och vem är tönten som skriver nåt och sen ångrar sig? Här är vi alla lika!

Vardagsanalys sa...

Du skulle kunna dammsuga upp skiten och sedan skicka dammsugarpåsen till Estrella kanske?

Siquidem sa...

Haha, vilken jäkla bra idé! Blandade snacks, liksom!

Andreas sa...

Jag förstår precis vad du har gått igenom Siqqe!

Här följer ett mail som jag skickade till Karamellkungen... Ja, läs och döm själv:

Hej!

Mitt namn är Andreas och jag har en liten fråga till er. Det är så att när jag kom hem vid mitt senaste godisinköp insåg jag att jag inte alls handlat av er, vilket jag alltid annars försöker göra.

Istället hade jag handlat godis från Godisprinsen, och på baksidan av deras godispåse står det skrivet en saga som jag anser kan tolkas som en pik gentemot ert företag. Ni har kanske redan uppmärksammat detta, men om ni inte gjort det följer här direkta citat från sagan på baksidan av Godisprinsen påse:

"... Snart märkte prinsen att han far (konungen) inte längre sålde godis för att glädja alla snälla barn, utan mer för att fylla sin guldkista..."

Och:

"... Nu bestämde sig prinsen för att utmana sin far. Han ville absolut visa att han var en värdig utmanare och inte minst en självklar arvtagare till tronen. Han skulle bli den störste godiskungen"

Eftersom ni hade en förvillande likhet i både namn och logo känner jag mig manad och fråga om era företag har något gemensamt, eller om ni är bittra konkurrenter.

Tack för mig!

// Andreas Kjell

Hej Andreas,
och tack för ditt mail!
Nej, vi har inget gemensamt med Godisprinsen, och Ja, vi är medvetna om hur han väljer att marknadsföra sig...
Vi har inget emot konkurrens - tvärtom!
Mvh
..............................*
Ulla Borwin
Konsumentkontakt
Karamellkungen AB

Siquidem sa...

Andreas: Klockrent! Troligen har Karamellkungen och Godisprinsen en djupt rotad konflikt, de fajtas säkert om saken i Second Life eller så.

Frågan är ju varför de inte kan anställa folk med lite humor?