fredag, maj 16, 2008

I huvudet just nu

Fan, vad kallt det är ute fast solen skiner. Man kan ju inte ha mössa på sig i maj, heller.

Är hungrig. Måste äta något. Vet inte vad. Jobbigt. Orkar inte laga något. Pärsk.

Känner mig uttråkad. Vill ha lite action! Varför ringer Jehovas Vittnen bara på när jag är stressad och grinig? Har de någon slags radar för det?

Varför ringer Radiotjänst mig en gång om dagen på mobilen? Har inte orkat jiddra med dem. Närsta gång de ringer ska jag säga att jag inte har en TV; rösterna i mitt huvud underhåller mig gott nog.

Det kliar på näsan.

Någon har hängt en gammal och smutsig ICA-påse på mitt cykelstyre. Är det grannen som försöker psyka mig? Vad menar han i sådana fall?

Jag har katthår i tandborsten. Fräscht.

Varför är det bara skit på TV? Och en ännu bättre fråga - varför bryr jag mig om TV-tablån på en fredagkväll? Jag börjar bli gammal. Kanske skulle börja sticka och samla på porslinskrokodiler.

Jag är sugen på fefferoni. Har dock slut på fefferoni. Skit också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är hårt! ^^

Linda sa...

Du kan underhålla dig själv med att lära dig ett nytt språk! Själv går jag in hårt och har införskaffat sex helt nya och bra tyskaböcker för tolv kr styck (universitetsbokhandelns rea var rena humanisthimlen i början, har köpt typ 20 böcker, bl a "Japanese for busy people" och "intermediate Polish". Varför inte liksom? Ska nog satsa på tyskan i sommar, så kan jag trakassera Philips facebookvägg med större finess.

Vardagsanalys sa...

Åh vilket fint tips angående Radiotjänst. Jag kommer att använda det nästa gång de hör av sig! :)

Siquidem sa...

Elisabeth: Ja, livet är hårt. Faktiskt ren misär.

Linda: Vad tror du ich bin syssling with? :) Håller på för fullt med mitt latin med fokus på etymologi för att inte tappa greppet! Dock är det lite ont om romare att öva mina skillz med, synd. Håller även på att uppdatera min franska, som tyvärr har blivit riktigt usel på sistone. Och sedan så har jag ju mitt eviga battle med min nemesis - tyskan. Scheisse, jawohl.

Vardagsanalys: Do it! Det fungerar nog bäst om man låter helt förvirrad samtidigt!