tisdag, maj 27, 2008

Vad hade hänt...



... om det en gång per år skulle finnas en dag då man finge göra precis vad som helst, utan några som helst regler*? Varken ekonomiska, sociala, ideologiska, religiösa, sexuella, moraliska eller andra typer av impulskontrollerade spärrar?

Hade man strippat i kyrkan och smetat in biblar med glass? Skällt ut sin chef och sedan hällt kaffe på hans skor? Talat om för någon att man är kär? Kapat ett flygplan? Stulit från de rika och gett till de fattiga? Eller till sig själv? Tagit över världen med en armé av grankottar?

Hade en normalt sett sansad person flippat ur helt - medan en till vardags relativt frigjord människa inte förändrats mycket alls?

Ack, dessa livets svåra frågor!

*Mannen på bilden ovan har absolut ingenting med texten att göra. Hans uppfattning av crazy stuff verkar dock vara att tälta på en för ändamålet synnerligen värdelös strand, för att sedan fotografera sig själv med något rökbart i munnen och tänka: "Höhö, vad utflippad jag är, frugan skulle bara veta!".

Känner ni mannen på bilden så behöver ni ju inte berätta för honom att jag snott den.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt. Det är en del svenskar som jobbat på disney trots allt. Har jobbat här sen början av mars som CDI men kommer dra hem i början på juli. Jobbar i butik, Constellations i Discoveryland. Helt ok men ändå lite tröttsamt i längden. Men är ju här mest för språket.

Sen saknar jag Sverige lite också, nu när sommaren är kommen o allt :)

Bor också på Pleiades. Det äldsta och det sämsta enligt alla. Men så illa är det inte tycker jag ändå, kanske inte ur festsynpunkt direkt, men de har fina gräsmattor.

Hur länge stannade du? CDD e väl minst 6 mån?

Siquidem sa...

Jag trivdes också relativt bra på Pleiades; trots att jag bodde med en del nötter. Gräsmattorna kollade jag inte så mycket på. :)

Mitt CDD-kontrakt varade från 1 april till någonstans i början av septemper; trivdes väldigt bra på Space Mountain, och det faktum att man fick öva fjorton olika språk i timmen gjorde ju inte saken sämre!

Ja herregud, vilken sommar! Disney är en deal för sig! C'est dans la boîte!

Linda sa...

Åh, Disneysnack!

Har bott både på Pleiades och Louisiane och tyckte de var ungefär lika bra. Baiserie känns rätt skabbigt, dit åker man för att festa, inte för att bo. Sommaren 2005 tyckte jag dock att pleiades var ganska hot hip and happening, eller vad säger du Siq? Mycket grillfester och hinkvis med sangria. F ö är det lite dumt att dra i början av juli, det är ju då alla sommarjobbare kommer och det roliga börjar!

Siquidem sa...

Ja, det lär ju vara sämst att komma dit i april som vi gjorde och sedan åka hem när det kommit lite roligt folk, när man inte längre fryser ihjäl sig och måste ha på sig parkens fulaste jackor!

För sedan blir det fiesta, igelkottar, Bains Douches, skumparty och två-öl-för-en på Sports Bar, ack vilka tider...

Andreas sa...

Vad kul...

Som svar på frågan:

Jag hade nog förmodligen dödat någon, bara för att... Får man det, eller finns det en klausul som säger "Nej"?

Nu låter jag sjuk, men det är jag inte!

Anonym sa...

Sommaren är väl då man måste jobba som mest på disney. Från och med 15e juni slutar vi 2 på natten i butiken. Lagom kul.

Så bara att njuta av tiden som är kvar, med musik och en kronenburg i handen på Pleiades gräsmattor :)
Peace, fellow cast members!

Linda sa...

... men aven om ni slutar sent far ni iaf se fyrverkerier varje dag fran Constellations, alltid nagot. Vi slutade iofs 23.45 som allra senast sa jag ska inte saga nagot.

Haha, dessa tva ol for en blir ju mycket roligare nar man inte ar medveten om att erbjudandet existerar, och plotsligt sitter med atta gigantiska olglas pa ett bord for fyra.

Anonym sa...

Haha. = ) Och vad hade du själv gjort?