torsdag, maj 29, 2008

I-landsproblem

Bröst är roliga, det är vi väl alla överens om. Dock är det mindre roligt när man klär av sig på kvällen och upptäcker att man har halva matlådan i behån, och man därmed inser varför det har kliat utav bara helvete mellan tuttarna hela dagen. Note to self: sluta ha urringat.

Hittills har jag hittat följande pinaler i min behå:

Gem
En bit potatis
Popcorn
Solrosfrön
Ett litet batteri
En hundralapp (lade dit den själv, så det räknas i och för sig inte.)
Smulor av olika slag
Fefferoni
Pappersbitar från en hålslagare
Ett örhänge (inte mitt, har fortfarande ingen aning om hur det gick till.)
Vindruva
Eltejpsrulle med en halv centimeter tejp kvar
Apelsinklyfta
Fusklapp (lade dit den och glömde sedan bort att använda den.)
Chips
Femtioöring

Har ni några teorier om hur saker kan hamna på nämnda plats utan att man märker det, så lyssnar jag. Just nu känns varje kväll lite som julafton, eftersom jag inte vet vad som döljs i behåns dunkla vrår.

Nej, nu går jag och lägger mig. Vem vet vad jag hittar ikväll? En teleporter vore inte helt fel.

5 kommentarer:

Andreas sa...

*sitter och stirrar fånigt på ditt inlägg*

Så poetiskt... Vill så gärna relatera, så gärna att jag drar en tandställningsparallell - i den hittade man också roliga saker ibland...

Men käre barn, fefferoni?! Fusklapp som glömde användas... Det fattades bara att du hittade en säg nej till EU-pin också. Eller kanske did "bortsprugna" ökenråtta!

Eller ett ex?

Siquidem sa...

Hade jag hittat ett ex i min behå hade jag nog funderat på vilken relation exet i sådana fall verkar tro att vi har. Men jag lovar att rapportera om det skulle inträffa!

Anonym sa...

Min kvinnliga chef satt i ett lunchmöte och uttryckte som bäst sina åsikter och hade allas ögon på sig när hon råkade tappa ner en bit bröd i urringningen. Chefen: "Hoppsan. Den där får min man hämta senare". Sedan fortsatte hon oberört att prata medan det alla andra tänkte på var brödet i hennes bh.

Siquidem sa...

Annie: Haha, jag förstår till fullo! :)

Vardagsanalys sa...

Jag brukar hitta portionssnus i min bh. Inte undra på att mina dosor går åt så fort jämt..