lördag, april 12, 2008

Om min katt kunde skriva...

... så skulle jag tvinga kreaturet att medelst griffeltavla skriva ner följande fraser ungefär tusen gånger, eller tills budskapet gått in i katthjärnan.


#1 Om jag inte äter upp all kattmat på en gång, så spyr jag inte efteråt.

#2 Att spy på nyss städade golv är inte humor.

#3 Det är omöjligt att gräva sig till Kina via kattlådan.

#4 Datorskärmen är inte min bakgrundsbelysning.

#5 Jag skall inte håra i maten, katthår är inte kostfiber åt min människa.

#6 Bara för att ett objekt inte är fastspikat betyder det inte att det är en kattleksak.

#7 Jag ska inte hoppa upp på [a] för att välta ner [b] för då blir jag [c].
a - datorn, bokhyllan, spisen, maten, tvättstället, nattduksbordet
b - viktiga papper, mingvasen, kastrullen, köttbullarna, tvålen, vattenglaset
c - grillad, utskälld, blängd på, förvisad, bortskänkt, pälsmössa

1 kommentar:

Dummie sa...

sötnosen....