söndag, juni 21, 2009

ZzzZzär

Har drömt så konstigt på sistone.

I natt vaknade jag plötsligt upp och kände att jag var tvungen att försvara mig emot ett stort blått, hemskt öga som hängde i luften och stirrade illasinnat på mig. Det var på väg att suga in mig i något slags vakuum! Eller något sånt! Vet inte! Men det var hotfullt! Och blått!

Yrvaket reste jag på mig till hälften, greppade en bok och kastade. Minns att jag febrilt funderade på vilket slags verktyg jag borde ha haft.

Kände mig oerhört dum när jag omedelbart vaknade till av skrällen och insåg att jag slängt en tung inbunden bok på min blå sjal som hängde över stolsryggen. Dessutom väckte jag Tussan på ett synnerligen bryskt vis, eftersom hon låg och sov på nämnda stol. Och sjal. 

Tur ingen behöver veta om det här.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Drack du absint på krogen igår?!?;)

Siquidem sa...

Var inte ens på krogen igår! Håller nog helt enkelt på att bli galen. :)

Anonym sa...

Knus e de samma som kram hihi =P Førresten...man kan inte bli något man redan e...i ditt fall galen ;) Stackars katt dock..hon måtte ju tro att du vill døda henne å vågar nog inte sova mer i din nærhet ;)

Annie sa...

Haha. Man tänker inte helt rationellt när man är sådär halvvaken och grusig i ögonen. Jag undrade i morse varför det stod en stor svart hund på min dörrmatta med det var visst bara paraplyet som jag hade ställt på tork där.

Siquidem sa...

Annika: Höll på att svara dig men så gick brandlarmet och nu kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva längre. Troligen att du har helt rätt. Tussan har dock återhämtat sig från både tung etymologisk ordbok i skalle samt rök i lungor. Tåligt djur, det här. Klem fra Norge!

Annie: Ja herregud. Det borde vara en mänsklig rättighet att få vakna ordentligt och äta en ordentlig frukost innan man blir attackerad av svarta hundar och blå ögon.

Fan. blå ögon låter mer sympatiskt än svarta hundar. :)

Trasselkvast sa...

Skrattade högt av det där =)