lördag, juni 20, 2009

Dagens kund

Man, ~50 år, rödblommig av ilska. Har nyss blivit nekad att byta en ventil i returdisken eftersom han inte har kvitto, och dessutom har han slitit sönder förpackningen.

Kund: Jag vill byta den här!

Jag: Har du varit i returdisken? 

Kund: Ja, jag fick inte byta den i den jävla disken.

Jag: Du får inte byta den hos mig heller.

Kund: Varför i helvete inte?

Jag: Det är bytesrätt om man har kvitto och oöppnat emballage. Om du betalade med kort så kan du leta upp betalningen på din internetbank och komma hit med en utskrift, så kan vi försöka hitta ditt kvitto i systemet.

Kund: SÅ JÄVLA FYRKANTIG KAN DU INTE VARA?!

Jag: Tyvärr. Inget kvitto, ingen retur.

Kunden kokar av ilska, får något rödglödgat i blicken, mumlar något ohörbart och tar ur ventilen ur påsen och sliter den i stycken med styrkan bara en man som nekats retur av en vara på 79 kr kan uppbåda.

Sedan kastar han alltihop på disken och kippar efter andan. Kunderna bakom honom stirrar storögt.

Kund: TACK FÖR GOD JÄVLA SERVICE!

Jag: Varsågod!

Tror folk att de kan bete sig hur som helst? Erbjöd ju honom en lösning trots att han kom och var otrevlig.

Idiot. Hoppas det drar kallt så in i helvete från hans jävla ventilation.

Inga kommentarer: