onsdag, juni 24, 2009

Jidder i järnhandeln

Hela staben gick och gnällde över den värdelösa ventilationen idag.

Eller vänta nu - det förtjänar inte ens att kallas ventilation om konceptet går ut på att öppna takfönstren så att det kommer in pollen, damm samt småfåglar. Uselt!

Jag slog på fläkten och beställde några elgrejer. Sedan gick jag ut på lagret. När jag kom tillbaka hade någon slagit av fläkten. Jag slog på den igen. Nästa gång jag vände ryggen till var den avstängd.

Så höll vi på sådär resten av dagen, jag och min kollega. Han hävdade att han blev förkyld varenda gång jag slog på den. Jag påstod däremot att jag fick värmeslag när han slog av den. 

Han tyckte jag skulle bära runt på fläkten med förlängningssladd, och jag tyckte att han skulle skaffa halsduk om han nu frös så mycket.

Vi kom inte längre i diskussionen. Har dock en misstanke om att den kommer att fortlöpa hela sommaren.

Inga kommentarer: