söndag, juni 15, 2008

Toute la pluie tombe sur moi



Det regnar fortfarande.

Men eftersom jag tycker mycket om regn och åska och sådana festligheter, så gör det mig ingenting, föutom när jag är på väg ut och smärtsamt påminns om att jag glömt att ta med mig paraplyet till Oslo.

Nåväl. Karln på bilden får illustrera hur jag vid sådana tillfällen tar mig till tunnelbanestationen eller affären. Lägg till diverse halkande, kravlande och svärande här och var så har ni mig på pricken.

När jag kommit hem igen så har jag givetvis glömt allt vad oväder och paraplyinköp heter, eftersom det inte regnade på hemvägen.

För att ytterligare beskriva hur en regnig dag kan te sig, se nedan.


I Oslo det regnar och strilar,
så fridfull staden ser ut!
Glatt till affären jag kilar,
Men halkar direkt med ett tjut.

"Vad är det för jävla nötter,
som lagt lera precis där jag går?!"
Nu vrickat jag har båda fötter,
och lerfläckar pryder mitt hår.

Regnet det jävlas och flinar,
i affären jag haltar in.
Sen står jag i kassan och grinar
- på rummet är plånboken min.

Inga kommentarer: