söndag, juni 15, 2008

Om busringningar

Busringningar är ett ypperligt sätt att fördriva tiden. Systembolaget har en utmärkt hotline man kan ringa när andan faller på.

Jag:
Jomen hej, ä dä bolaget?
Kundtjänst:
Ja, det stämmer.
Jag:
Jo, dä ä på dä häringa viset att jag får finfrämmat ikväll, och vill helst int bju på dunksprit. Vi ska äta pärer och korv mä ketchup. Vad tyck du vi ska dricka?
Kundtjänst:
Eh... Korv och potatis? Ja, en fruktig Beaujolais är ju aldrig fel.
Jag:
Va säg du fla? Båjåläs?
Kundtjänst:
Beaujolais! BEAU-JO-LAIS!
Jag:
Vi ska som dricka dä, int sitta och stava till dä. Fjollträskfasoner. Vad kostar eran billigaste sprit och var finns dä nordligaste bolaget?
Kundtjänst:
...Hmm. Under två hundra kronor. Vår nordligaste butik ligger i Kiruna. Hmm.
Jag:
Dä ä ju för pörskans mer än en TIMME dit på skotern från Torneträsk! Å tvåhundra spänn för en flaska när jag kan få en dunk för hundra? Nä, jävlar i dä, dä blir Larsas hemgjorda ändå. Tack å hej.
Kundtjänst:
...Hmm. *klick*

2 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

hahahaha! Gud så fint!

Mer busringningar åt folket!

Siquidem sa...

Ja, verkligen. Minst en busringning per dag!