fredag, juni 06, 2008

¿Qué pasa?

Har hon somnat på sin post? Är hon upptagen med ångande sex? Har hon fått skrivkramp? Har hon fastnat i vinkelvolten?

Nix.

Jag har däremot tagit mitt pick och pack och flyttat till Oslo i avsikt att bli rik och berömd. Eller i alla fall rik. Eller bara berömd. Det ena leder väl förhoppningsvis till det andra.

Det tog som bekant ett par dagar att få igång bredbandet. Då jag ringt supporten ett flertal gånger och vid samtliga tillfällen fått överbevisa kommunikatörerna att det faktiskt finns ett operativsystem som heter Windows Server 2003, blev jag less, packade ihop datorn och åkte till bredbandssupportens högkvarter. Där fick jag problemet åtgärdat på plats av en mittbena i storrutig skjorta som med eld i blick febrilt letade reda på lösningen medelst sin support-FAQ.

Jag älskar människor som brinner för vad de gör - vad det än må vara - det finns inget mer inspirerande.

Gotta love all fellow nerds.

3 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

Akkurat!

Ska du rensa fisk?

Andreas sa...

Inte i Gbg mer alltså? Otur för dig!

Och glöm inte att bruka pansartax, brusefotölj, samt kruller-a!

Anonym sa...

Vad ska du hitta på i Oslo? Ja, mer än att bli rik och berömd alltså. Jag antar att man måste göra nånting för att bli det.