lördag, augusti 16, 2008

Och det vart afton, och det vart morgon, den sjätte dagen.

Så kom då denna helg till slut. Helgen vars ankomst jag vetat om sedan jag flyttade in.

Helgen då det är dags att ta mitt pick och pack och flytta ut.

Tror ni jag har packat något? Icke. Alla pinaler ligger oarkiverade på golvet precis som vanligt.

Fördelen med att bo i ett studentrum är att det är så förbannat litet att man inte kan ha folk på besök, och därmed slipper man städa. Nackdelen är att man vant sig vid att vara en lat jävel som inte städat på hela sommaren.

Och med tanke på att jag flyttade till Oslo med en liten kabinväska, en liten ryggsäck och en plastpåse med grejer jag i sista sekunden kom på att jag skulle ha med mig - är det mycket underligt att rummet nu ser så överbelamrat ut.

Flytta är roligt, packa är tråkigt.

Jag kommer i alla fall att flytta en halvtimme närmare jobbet, och bo på krypavstånd från Karl Johan. Gatan alltså. Någon Karl Johan känner jag inte, och vet inte heller vad som skulle förorsaka ett krypmaraton hem från honom.
Ska spekulera i det vid ett senare tillfälle.

Hur blir man mer disciplinerad? Kan man beställa ordning och reda någonstans? Och varför skjuter jag upp allting till sista minuten? Hjälp mig, Doktorn!

5 kommentarer:

Linda sa...

Själv lyckades jag på något idiotiskt sätt packa ner sladden till min lilla (har två eftersom CD-läsaren slutade fungera på den ena och pappa då valde att donera sin) laptop och ta med den till Uppsala. När jag kom hem till Askersund och skulle surfa iväg upptäcker jag att sladden inte är här samt att det är noll batteri kvar. Min stora dator är i Uppsala så nu måste jag klara nio dagar i Brighton utan dator, film, musik och gratis internet, gaah!

Siquidem sa...

Det, om något, är ren misär! :)

Hur gick det på flygplatsen?

Linda sa...

Jo det funkade, var ju mest pessimistiskt inställd till hur otroligt trist kvällen skulle bli, men först kunde jag hänga med en av studenterna eftersom hans buss gick kl. 11, och efter det satt jag i drygt en timma och pratade med de två EF-personerna som är anställda på flygplatsen i väntan på att nästa grupp skulle landa. Lyckades även checka i min resväska redan vid tio vilket gjorde livet enklare. Försökte sova på en bänk bredvid ett café men eftersom en grupp norrmän där satt och skrikpratade gav jag upp och somnade lutad över ett bord istället. Good times.

Siquidem sa...

Tur att det gick hyfsat i alla fall! Vet inte om du fick mitt mail, men själv släpade jag grejer och flyttstädade. Vilken fåntratt torkar golvet halv två på natten? Jo, personer med noll framförhållning. Som jag.

Det där med att somna över bord påminner mig om när vi höll på att bli utslängda från det där Internetcaféet vid Chatelet klockan tjugo i fem på morgonen. :)

Linda sa...

Hahaha ja herregud vilken natt det var, kan nog t o m klassificeras som den mest misslyckade utekvällen (bokstavligt talat) i mitt liv... tur att vi hade sinnesnärvaro nog att gå in på ett internetcafé iaf, minns att jag hade sovit så lite natten innan (och alla andra nätter för den delen) att jag höll på att somna både i någon random busskur samt sittandes på en trottoarkant.

Halv två är ju ändå helt ok, själv brukar jag aldrig sova innan flyttar och längre resor eftersom jag alltid packar i sista minuten, vet inte hur många gånger det slutat med att jag panikslängt vad som helst i väskan.