måndag, augusti 04, 2008

Ja, se norrmän

När jag i vanlig ordning letade igenom Oslos bostadsannonser fann jag detta:

Nudistkollektiv

Registrert: 03.08.2008

Vi har nå ledig ett rom i vårt nudistkollektiv på Grünerløkka, som leies ut til jente under 25 år. Vi er nå tre gutter og to jenter - og ønsker altså en jente til.

Rimelig leie dersom du er den rette for oss :) Er dette noe for deg - send oss en e-post!

Nu ställer jag mig naturligtvis följande frågor:

1) Hur avgör de om man passar in i kollektivet? Ska man hänga upp sina kläder i hallen och sedan gå husesyn? Fråga om elen ingår i hyran medan man försöker undvika att titta på värdens håriga bringa?

2) Hur gör man när man får besök av vänner eller familj? Ska de också ta av sig kläderna? Blir inte stämningen lätt tryckt i sådana fall? Alla har nämligen inte behovet av att veta att ens kompis har ett födelsemärke på högra skinkan.

3) Finns det persienner eller kan man helt enkelt tjäna pengar på liveshower?

Jag skickade ett e-postmeddelande. Får se om de svarar och därmed bringar klarhet i saken.

Detta måste för övrigt vara Norges sämsta uppkoppling.

6 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

Jag utgår ifrån att du kommer att publicera deras svar här på din angenäma blogg! :)

Anonym sa...

hahaha du slutar nog aldrig förvåna mig ;)
Skriv svaret här så fort du får nått..eller ja, OM du får nått =P

//Anka

Siquidem sa...

Vardagsanalys & Anka: Givetvis skulle jag inte drömma om att sitta och trycka på ett eventuellt klargörande alldeles själv. Dock tror jag inte att de svarar, de skulle nog inte komma på (att) blotta tanken, haha.

Anonym sa...

Ja dessa norrmän.. tänk att min barndomsvän drog till det där konstiga landet igår. :/

Siquidem sa...

E: Om din polare råkar vara nudist och ska till Oslo så kan du ju tipsa om detta :)

Anonym sa...

Siq, tråkigt nog så är hon ju inte det.. men ifall hon blire så! :P