måndag, augusti 03, 2009

Tankar i min brors lägenhet

De senaste veckorna på Byggvaruhuset har varit en enda lång, kvav och gräsklipparproblemrelaterad sträcka mot semestern - den hägrande semestern som jag sett fram emot sedan jag började jobba där för ett år sedan. Vilket fruktansvärt och fantastiskt år det har varit. Herregud. Semester känns väldigt välförtjänt.

Fick en vinkelskruvdragare med bits och hylsor av en leverantör. Praktiskt, men jag har fortfarande inte hittat ett projekt som kan utföras i en liten lyhörd lägenhet. Kanske kan ta betalt för att skruva ihop folks IKEA-möbler eller något åt det hållet. Å andra sidan så skruvade jag ihop mitt eget tv-bord och det blev helt skevt. Men den incidenten inträffade faktiskt för ett halvår sen när jag var ung och dum, hallå eller.

Just nu har jag precis insett att jag glömt kameran hemma i Oslo (hemma i Oslo?), och det känns ju givetvis som ett mindre genomtänkt förfarande.

För tillfället är jag i en lägenhet på Östermalm, Stockholm, som definitivt skulle behöva renoveras och där man hängt upp skåp medelst hammarspik på kaklet i badrummet och därmed spräckt hela kakelplattan. Dessutom har man använt murplugg på gipsvägg, så hatthyllan är oroväckande sned. (Klaffen, för bövelen! Lägg av! Nu är det semester!)

I skrivande stund väntar jag på att duschen ska bli ledig, och därefter ska jag trava till Game där min bror säljer spel. Det passar honom som handen i handsken. Så länge jag kan minnas har hans bokhylla varit full av spelattiraljer och kuriosa. Det ligger för övrigt en blodig motorsåg och en MegaMan-bok på min säng.

Fan i helv... att jag glömde kameran. Nåväl, kan i alla fall låna en kamera om ett par dagar när jag anlänt till min lilla hemstad i mellersta Norrland.

Ja, jag vet fortfarande inte inte vad jag vill med det här inlägget, så jag sätter väl punkt här.

Semester azzå, det känns helt underbart.

Inga kommentarer: