måndag, augusti 10, 2009

Söndag i bilder

En helt vanlig bakgård någonstans i mellersta Norrland. Komplett med vedberg, stapel med gamla europallar, skev torkställning, rostig maskin för fiskrökning samt bondkatt.

Ranglig brygga. Fiskeattiraljer. Skymt av båt.

Ute på djupt vatten. 9,3 meter, enligt ekolodet.

Gädd- och abborrfiske in action. Den som kan räkna ut ungefär var i mellansverige vi befinner oss vinner en hink löja.

Givetvis fiskade jag med. Men jag verkade inte ha någon fiskelycka, så jag tog bilder istället.

På bilden: Bröderna Berra och Perra.

"Varför i helvete låter motorn så pörskans konstigt?", svor Perra. "Vänta lite, så ska jag fixa det!"

Sedan fick Perra en gädda, men tydligen dög den inte. "Såna där får jag ju hela tiden", fnös Perra och slängde i fisken igen.

Mer fisk än så blev det dock inte. Tussan (som också fick följa med) fick äta upp betet under missunsamma blickar från katten i bakgrunden. 

Ännu en dag till ända. 

3 kommentarer:

Unknown sa...

ser en bro på din bild...stor bro.

Gissar på http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=h%f6gs+kusten

Löja vill jag inte ha, men gärna äran:)

Siquidem sa...

Bra gissat! En hink med ära kommer på posten.

MarcusEllos sa...

Då måste vi få en gästbloggarinlägg från denna vackra del av Sverige? Kanske finns det något okänt där?