söndag, augusti 02, 2009

Äntligen!

Jag har varit sjuk. Döende, faktiskt. Svävande i gränslandet mellan badrummet och sovrummet. Och då menar jag inte någon slags levitation i hallen, jag pratar i metaforer här. Azzå.

Efter mitt mirakulösa tillfrisknande var det bara att släpa sig till jobbet igen.

Byggvaruhuset var precis som vanligt. Tog emot en gräsklippare där det saknades delar i kartongen. Skulle se på gräsklipparen och beställa dessa delar, och därefter montera den.

Det var ju lättare sagt än gjort.

Först behövde jag ju en delförteckning och en skiss. Ringde producenten och bad honom faxa sådana. Kunde inte faxnumret, så jag älgade bort till faxen och letade efter numret. Hittade det.

Trodde jag.

Någon dag senare ringde jag och skällde på producenten för att jag inte fått något fax. Han skickade faxet på nytt.

Inte heller det kom fram.

Dessvärre insåg jag dagen efter det att Copy Center troligen hade fått två fax med för dem totalt ovidkommande information om en gräsklippare.

Tog ju bara numret som stod på faxen, för bövelen. 

Nu har jag i alla fall beställt delarna, men de kommer nog inte förrän på tisdag.

Och på tisdag, ja då är jag i Sverige. Och jag har delegerat gräsklipparuppdraget.

Nu är det semester, mina vänner!

1 kommentar:

Unknown sa...

Trevlig semester. Köp med dig allt som Norge saknar:)