tisdag, november 25, 2008

Jobb & jobb


Her ser vi hvor tydelig det er når man bruker kampanje-elementer på frontpodiene i midtgang. Siquidem fikk til og med solgt noen ekstra pakker med plaster til stikksagen, uventet men moro!*

Kampanjansvarig på jernvareavdelningen har jag blivit också.

Detta innebär att jag har ansvar för att placera kampanjprodukter på bästa tänkbara och fantasifulla plats så byggvaruhuset säljer så mycket som möjligt. Och eftersom de vill sälja så får jag i princip fria tyglar att möblera om och bygga hyllpodier och välja mersäljsprodukter.

Dessutom är det varje månad en mersäljstävling i kampanjgruppen - alla väljer var sin specifik mersäljsprodukt, och den som sålt mest och den som sålt minst hamnar på bild i personalmatsalen. Bilderna klistras upp på en tavla som illustrerar himmel och helvete. Vinnaren flyger bland molnen och förloraren brinner i helvetet. Norsk humor? Om detta vet jag intet.

Hur som helst så vill jag inte brinna i helvetet. Därför måste jag välja bra mersäljsprodukter.

Och eftersom jag har oförbätterligt udda sinne för humor valde jag att ha sticksågblad och plåster till den sticksåg vi hade som huvudprodukt. Höh, plåster! Till sticksåg! Det är ju genialiskt! Jag skulle behöva det i alla fall!

I vilket fall som helst så gillade kampanjgruppen idén, och tydligen kunderna också, eftersom jag slapp brinna i helvetet.

*Citat från det kampanjsummeringsmail som gick ut till varuhuset idag. Snodde bilden och texten med berått mod. Gangsta!

Och ja, vi hade kampanj på Black & Decker-maskiner. Jag försöker inte matcha kartongerna med de fina skyltarna. FYI.

2 kommentarer:

Riikka sa...

Roligt att du är tillbaka :)

Siquidem sa...

Ja, det är fanimej på tiden! :)