söndag, september 28, 2008

Jag lever...

...men jag har fortfarande ingen stabil uppkoppling. I detta land skulle mobilt bredband gå lös på icke mindre än fem hundra kronor i månaden, plus tilläggsavgift om jag skulle surfa annat än på kvällar och helger.

Hur ska jag kunna wareza under sådana förhållanden?

Så det får bli vanligt hederligt adsl. För det har jag hört att de har i Norge.

På onsdag flyttar den norska tjejen ut, och det svenska paret flyttar in. Förhoppningsvis är inte de grottmänniskor och önskar tillgång till Internet precis som jag. Om inte annat får jag väl betala det själv.

Och jädrar vad jag ska kryptera nätverket! Får inte jag snylta nät ska fanimej ingen annan få göra det heller.

Förresten - vad ska jag döpa routern till? I listan just nu finner jag "beeeeeeeeeeeeeecool", "5ETG", "linksys" samt "TT-Guest". Jag måste ju för bövelen kunna stoltsera med ett coolare nätverksnamn än mina grannar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om "FRA was here"?

Anonym sa...

"unknown" är oxå ganska bra, skulle nog kunna förvirra en väldans massa norrmän

Anonym sa...

"ingen nettverk"

"pause" - ska tydligen vara sönder på norska om man ska tro google översätt

"virker ikke"

"Politiet nettverk rekognosering"

"127.0.0.1"

hade lite tråkigt, så jag var bara tvungen att fylla på listan :)

Siquidem sa...

Hahaha, riktigt bra! Jag tar ett av dina förslag! Återkommer sedan när jag skaffat bredbandet :)