onsdag, september 10, 2008

BAH

Nu ær jag extremt less på att inte ha någon uppkoppling. Så snart jag får løn ska jag skaffa mobilt bredband, och dærmed basta!

Tydligen behøver jag en ny dator också, eftersom jag nu får blåskærm ungefær en gång i timmen. Detta ær inte stabilt. I och før sig fick jag den gratis eftersom den legat och skræpat på jobbet ett par år, och det enda jag behøvde gøra var att køpa mer minne - så jag ska ju inte klaga egentligen. Men det gør jag ændå eftersom jag ær en grinig och osympatisk person. Eller nåt sånt.

Oslo Centralstation (eller sentralstasjon, som det heter på norska) erbjuder i alla fall uppkopplingsmøjligheter, och møjligheten att umgås med resenærer, gangsters och allmænna knæppskallar.

Utøver detta så kan næmnas att jag nog måste barnsækra byggvaruhuset eftersom jag tenderar att gøra illa mig hela tiden. Idag tappade jag en spetsig murskjed på foten, och igår skar jag upp fingret på ett ventilationsrør. Chefen har till och med varit lustig och køpt Bamseplåster och skrivit mitt namn på asken.

Dagens trevligaste kund:

Mannen som blev øversvallande lycklig och log med hela ansiktet och næstan tackade mig på sina bara knæn før att jag pekat ut målningsavdelningen åt honom. Lættroad, i alla fall.

Dagens puckokund:

Særet som hade køpt - och på egen hand valt - hundratjugofemmillimeters ventilationsrør och kom hem och upptæckte att han behøvde hundrafemtiomillimeters dito istællet, och dærefter skællde ut mig før att han køpt fel och behøvde byta. Jaha, psycho? Du kan ju ta och stoppa upp røret nånstans. Och då menar jag inte i køksflækten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ventilationsrör? Ja, det kanske är något för dem med uppblåsta magar. = )