måndag, juli 21, 2008

Tur man är lättroad

För länge sedan, på den tiden jag var fjortis*, hängde jag en del på olika communityn. Numera loggar jag för skojs skull in någon gång i halvåret.

Och av min inkorg att döma finns det uppenbarligen många udda personer där ute.

M35: "hej, läget? ditt hår på bilden, är det äkta eller är det plast??"

Konstig fråga.

M27: " är de nån skillnad på konkurens o konkurans? msn?"

Vafasen? Ja, det är konkurrens om min MSN-adress, ärthjärna.

M30: "tja! du, jag vill ställa dig en fråga. Du verkar som vara en straight-up och cool tjej som säkert svarar rakt och ärligt. Så jag vill höra vad du säger om den ack så intressanta storleksfrågan. Alltså spelar storleken någon roll?"

Ja, den spelar roll. Om en person har en hjärna under ett kilo, så är denne troligen inte mycket att ha. Ditt sär.

K23: " Jag är interaserad av dig."

Lär dig stava först, då.

M27: "Hej skulle du vilja vara med i en seriös årskalender för en av sverigest största bilklubb gällande amerikanska muskel/sportbilar?"

HAHAHA. Nej.

Ja, herregud. Folk är verkligen sär.

*Jo, nu är jag en mogen kvinna! Det är sant! Jag svär!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är interaserad av dig, på riktigt! Btw, idag dog en snubbe här hemma pga av att en norrman först missade att hastigheten innan en korsning sänktes, sen missade han en stoppskylt och slutligen även korsningen. Förutom skattefria månader, har dom även körkortsfria månader där borta? Vet du?

Siquidem sa...

What? Men herregud, han måste ha varit full eller fastnat med lusekoftan över huvudet!

Linda sa...

Själv skulle jag logga in på lunarstorm häromdagen för att läsa min gamla lunardagbok som jag skrev ganska flitigt i, bara för att finna att mitt konto inte längre finns kvar! Kändes lite tomt faktiskt, min gästbok, min dagbok, mina foton... ack.

Siquidem sa...

Ja, onekligen en epok som gått i graven! Synd på nostalgin!

Vardagsanalys sa...

Jag får också sådana där mail, det är alltid lika spännande :)

Anonym sa...

Sick with 'em, vad gör du idag? :) Jag sitter hemma och har jättetråkigt.. kan inte jag få din msn? Eller försvinner mystiken då? :)

Siquidem sa...

Vardagsanalys: Folk har för mycket fritid.

E: Nja, tills vidare kan man med fördel använda sig av min e-postadress; siquidem[at]gmail.com :)