fredag, juli 11, 2008

Helt slut i hjärnan

Undermålig aktivitet här, jag vet - jag har nämligen börjat på ett nytt jobb sedan en vecka tillbaka - en nisch jag aldrig tidigare sysslat med, men som jag alltid velat lära mig!

På det här jobbet kommer inte många verb att bli böjda, men det gör inget. Sådant gör jag ändå på fritiden. Dessutom har majoriteten av mina tidigare jobb varit språkrelaterade, så det är dags att kasta sig huvudstupa ut och göra något helt annat - låt vara att jag kommer att behöva ställa tusentals ärkedumma frågor tills jag fått kläm på det hela.

När jag var barn ville jag som vuxen antingen riva hus eller bli latinprofessor. Jag antar att jag nu hamnat någonstans mitt emellan.

Mer om detta senare. Nu: sova.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Mycket kryptiskt. Mellan riva hus och vara latinprofessor.. men det har inte med språk att göra? Du får inte göra såhär" Jag kan inte sluta tänka på såna där gåtor. Eh.. alltså.. Du har börjat som byggnadsarbetare och river institutionen för latinska språk? Eller.. du renoverar ett hus tillsammans med en italienare? Äsch...

Vardagsanalys sa...

Jag hade tänkt kommentera det här inlägget men Annie hade redan sagt det :)

Anonym sa...

Asså, vet du... nu får du faktiskt logga in på msn *tycka* vet att du e hemma sjukt sent på kvällarna men iaf.. ja får snart abstinens ;)
Hoppas de går bra med dina skruvar å diverse annat du får lära dig om *fniss* Vill veta mer så hör av dig =)) //Anka

Anonym sa...

Har funderat på en sak... 'Siquidem' = sick with 'em ? :)

Siquidem sa...

Annie: Det var smart tänkt!

Vardagsanalys: Se ovan, isf :)

Annika: Norskt bredband är lite som det låter :)

E: Haha, det var fanimej det fyndigaste jag har hört på länge! Dock är ordet klingande rent latin.

Anonym sa...

Åfan.. och vad betyder det då? :)

Siquidem sa...

E: Det betyder ungefär: sedan; eftersom; då; emedan; och används som konjunktion.

Anonym sa...

Cleant!