torsdag, november 12, 2009

Man vet att man är n00b...


...när man gett upp att komma vidare i Megaman (1) i Jnes-emulatorn eftersom man bevisligen är bra mycket sämre nu än när man var som bäst på skiten och kunde stanna uppe i smyg på vardagsnätter med sin bror - och febrilt men tyst knappa på handkontrollen - för att "bara klara nästa boss". Ett scenario som förvisso för oss ungefär 18 år tillbaka i tiden.

Efter att ha ledsnat på Megaman hamnar jag i /Games. Där hittar jag Second Life. Javisst ja. Det där onlinespelet jag aldrig begrep.

Plötsligt uppskattar jag gammal hederlig Nintendo igen.

Av någon obskyr anledning har jag för länge sedan uppenbarligen - och säkerligen med inflytande av tidigare nämnda brist på spännande aktivitet - installerat just Second Life. Som jag verkligen inte fattar någonting av.

Tror jag har loggat in totalt fyra gånger och inte fattat ett skit. Klickar ju hit och dit.

Just ikväll har jag lyckats med konststycket att börja dansa och ta av mig tröjan. Inte helt olikt en kväll på stan.

Eller JO. 

Second Life ska dock ha lite credz för att man kan teleportera sig. Big up! 

Nu deletar jag den här dyngan.

First Life är att rekommendera.

PS. Jag är förkyld och döende och hemma från jobbet och det kanske är mest synd om mig i hela världen.

3 kommentarer:

Annie sa...

Har du inte varit förkyld väldigt länge nu? Usch, jag är så trött. Vad gör man när man vill gå hem från jobbet men det är tre timmar kvar till hemgång? Finns det någon giltig anledning att smita...?

Siquidem sa...

Jo, antingen går det aldrig över riktigt eller så samlar jag på förkylningar. Men nu jädrar ska jag bli frisk! :)

Idiotsäkra tips för att gå hem tidigare från jobbet:

1) Brandövning. Fippla lite med cigaretter på toaletten. Åk inte dit.

2) Jordens undergång? Var inte det idag? Ditt folk/din församling tror att det är idag i alla fall. Dumt att jobba då. Informera chefen om det. Ett plus om du ser hysterisk ut.

3) Vad som helst som involverar Rikets Säkerhet. Här gäller det att övertyga chefen om att du jobbar undercover, och du är så fruktansvärt bra på att jobba undercover att han därför aldrig misstänkt att du skulle ha något med Rikets Säkerhet att göra, och att du därför inte kan förklara ärendet närmare och därmed behöver gå tidigare.

Annie sa...

Haha. Tack, vilka jättebra tips. Ska prova på en gång.