onsdag, november 11, 2009

C'est quoi ce bordel?

"GUD HATAR MIG!", viskade jag i affekt imorse (närmare bestämt klockan 14:30) då jag spillt hett te på min fot, i det att jag likt en zombie släpat mig upp ur sängen. Detta i ett försök att inbilla mig att jag inte längre är förkyld. Ingen trodde mig. Inte ens jag själv.

I skrivande stund funderar jag starkt på att amputera halsen. 

På sistone har det varit febril aktivitet här i lägenheten. Först kom Promenadkåtmannen och hans tjej hit. Sedan kom M hit. Därefter holländaren. Och nu sist fransmannen och belgiern - ja, han var visst från Belgien och inte Frankrike, mea culpa. Märkligt att jag alltid ska göra fel gällande det där.

Sightseeing, språknörderi och sömnbrist.

Underbart.

Minus förkylningen de la merde, då.

1 kommentar:

Annie sa...

Du kanske har svininfluensa. Det har var 7:e norrman har jag läst och du är ju nästan en sån. =) Eller en svensk norrkvinna..