torsdag, oktober 02, 2008

Kjapp oppdatering


Först och främst, låt mig återigen beklaga att jag skriver så sporadiskt just nu, och således - på förekommen anledning - jiddra lite härom.

Det svenska paret - om vilket jag skrev tidigare - har nu flyttat in i lägenheten, och håller fullständigt med om att vi ska dela på bredbandskostnad. Eller adsl. Eller röksignaler.

Eller vad nu detta land kan erbjuda i uppkopplingsväg.

En stabil uppkoppling är sålunda bara runt knuten, väl jag fått tag på någon som kan svara på vad som är tillgängligt i den här fastigheten.

Allt går så segt i Norge! Till och med i huvudstaden! Jag trodde naivt nog att denna "mañana mañana"-attityd bara gällde på vischan, som till exempel på fjällhotellet där jag slet förra sommaren.

Är Norge Skandinaviens Spanien? Förutom att man här tar sin siesta när andan faller på?

Nå ja. Tala är silver, och tjata är guld.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Därom råder ingen tvekan, vare sig i fråga om oljelandets långsamhet eller sanningen om guld.

Hoppas någon snart vill berätta vilken sorts koppling som gömmer sig runt knuten. Förgyllas av ditt jidder vill jag nämligen...och det ofta!

Anonym sa...

Fasen vad det går trögt med att skaffa uppkoppling i lillebrorland. Hur länge skall man behöva vänta för att få läsa något roligt ute i bloggsfären. Eller har du drabbats av den fruktansvärda bloggdöden?

http://www.idg.se/2.1085/1.184530/radda-din-blogg-fran-bloggdoden

Andreas sa...

när kommer den?

Anonym sa...

Suck.. Siq, är det verkligen så svårt att få internet i det där landet? Kan vi skicka dig något härifrån i-landet? Saknar ditt skrivande. : (

Jösses sa...

Jaha ingen uppkoppling ännu, så trist.